O czym warto pamiętać sprzedając lody?

Każdy z nas – zwłaszcza w okresie letnim uwielbia jeść lody. Jest to przysmak cieszący się niesłabnącą popularnością zarówno wśród najmłodszych jak i tych nieco starszych. Trudno powiedzieć czemu lody zawdzięczają swoją popularność. Czy jest to kwestia bardzo bogatej różnorodności smaków czy też chodzi po prostu o ochłodę. Być może to właśnie połączenie obu tych czynników sprawia, iż osiągają one taki sukces na całym świecie! Oczywiście jak to zwykle na rynku gospodarczym bywa skoro jest popyt musi być także i podaż. Nie dziwi więc fakt, że przedsiębiorcze osoby widząc zapotrzebowanie wśród lokalnej ludności na takie produkty otwierają własne lodziarnie. Sposobem na taki biznes może być chociażby franczyza Lody bowiem, które sygnowane są daną marką mogą istotnie sprzedawać się po prostu lepiej. Trzeba jednak koniecznie pamiętać, że istnieje kilka żelaznych zasad.

lody franczyza

Wręcz musimy się ich trzymać. Po pierwsze koniecznie należy zrobić bardzo solidne rozeznanie rynku. Jest to o tyle istotne, że jego wynik powinien nam dać odpowiedź na pytanie „Czy w okolicy jest zapotrzebowanie na lodziarnię?”. To przecież właśnie zapotrzebowanie będzie generować nasz zysk. Po drugie godziny otwarcia. Musimy wiedzieć, że każda godzina bez klienta to strata. Otworzoną budkę z lodami czy też lokal trzeba bowiem oświetlić, a przede wszystkim dostarczyć energię elektryczną do urządzeń. To wszystko generuje wówczas niepotrzebne koszty. Po trzecie musimy ustalić cenę i gramaturę. Jest to ważny czynnik, ponieważ nie zawsze niższa cena zagwarantuje nam sukces. Na rynku nie brakuje lodziarni, które zamiast konkurować cenowo konkurują gramaturą produktu właśnie. Klient, który zobaczy, że za daną opłatę otrzymuje dużo produktu będzie nie tylko skłonny zapłacić więcej, ale także chętniej powróci do tego miejsca. Jak więc widzimy warto zatem przemyśleć czy nie otworzyć takiego biznesu jak właśnie sprzedawane w budce lody Franczyza może być ciekawym sposobem na rozwinięcie biznesu w tym temacie. Jak w każdym biznesie początki mogą być trudne jednak jeśli tylko wkroczymy na rynek z pomysłem to z pewnością mamy szanse na sukces!